Název... Aneb jak jsem přišel již na 5 konzultaci kde o mě naprosto nikdo nestál....

Takže dámy a pámové, vítejte u show "jak se dělá divadlo" ..ono .."Jak se dělá divadlo" je jen název, ne že byste se ve skutečnosti něco užitečného dozvěděli, spíš se vám budeme snažit ukázat a popsat naše myšlenky na to jak má či nemá divadlo vypadat...

děkujeme a užííííívejte


v souladu s větou: "Kolem vašeho divadla musí být prostor který vypadá jako prostor kolem divadla." jsem si položil otázku co ta ona plocha asi symbolizuje... teda, ne že by v prvopočátku ta plocha měla sloužit k tomu aby lidi mohli v klidu přijít do divadla bez nutnosti prodírat se davem ..
Oscars 2013: Police ramp up red carpet security ahead of ...
Nebo jde snad o to ukázat, jak se divadlo jmenuje a ukázat jeho pompéznost?
Z tohoto příkladu, který je jistě příkladem dobré architektury, jelikož se objevuje každý rok při udílení Oscarů v nejednom časopise o životním stylu i umění, jsem si vzal, že divadlo má být pompézní.
NO JO..!
Leietheater Deinze Theatre,© Stijn Bollaert
Jenže co pak takový Leietheater Deinze Theatre, který vypadá naprosto obyčejně a soustřeďuje se naprosto a pouze na to co je uvnitř... to musí být jitě špatná architektura, takovou v čechách nechceme... škrtám...

Tak jsem se tedy zaměřil na to, jak "Paní učitelka, která nemusí být vždycky chytrá, pozná který vstup z mých dvou velkých vstupů vybrat...
Muxikebarri Center of Performing Arts and Music School,© Pedro Pegenaute

Muxikebarri Center of Performing Arts

Ale například tady u téhle budovy jdou dveře na hlavní fasádě do hlavní ulice rovnou 3 ...a jak zjistím které jsou které???... ono to možná bude mít co dělat s tím, že budova má přehledný systém ukazatelů ....které nelze přehlédnout pokud je hledáte a splynou s okolím, pokud je nepotřebujete ...budova mě zaujala pro svou podobnou problematiku ..ale takhle se jistě architektura nedělá ..jelikož je to první uveřejněná stavba studia LMU v mezinárodním architektonickém časopise...
Muxikebarri Center of Performing Arts and Music School,© Pedro Pegenaute
...
A kudy se jde dovnitř zde?Joan & Edgar Booth Theatre and the College of Fine Arts Production Center,© Robert Benson

Joan & Edgar Booth Theatre and the College of Fine Arts


pak jsem si pořád říkal , zda je opravdu špatně pokud je parter udělaný formou lehkého pláště .. a nemohl jsem si pomoct, jen nacházet budovy divadel s tímto prvkem....

The exterior of the Wagner Noel Performing Arts Center in Texas. The facade is brown and there is a metal sign with words that read: Wagner Noel Performing Arts Center.
Wagner Noel Performing Art Center
A tím jsem se znovu dostal k tomu, pro č NEdělat okna na fasádě ale vybavit ji lehkým pláštěm:
1) je to levnější
2) je to estetičtější - aneb kdo najde na této fasádě jakoukoli architektonickou kompozici, má u mě pivo (důkaz potřeba je bohužel)

Lepší je za mě okna nedělat vůbec ..

VISUAL & the George Bernard Shaw Theatre

The exterior of the Writers Theatre in Chicago.  The roof is flat and there is a staircase leading to the entrance. The upper level has multiple wooden beams arranged in a latticework design which sit in front of glass windows.
Writers Theatre
a myslím si, že vstupy typu The Broadway Theatre jsou už naprostořekonaly svou dobu a jsou spíše jizvou na tváři města ..což ... neříkám, že si nenajdou své příznivce..
The Broadway Theatre in New York, USA | FamilyWithKids.com
The Bradway Theatre

nemyslím is, že ostrov zábavy nutně musí vypadat zábavně, pokud tam někdo bude stavět zábavní park, pak to je situace naprosto jiná, tam i kýč má svou úlohu (nebo už je i tam přežitým?)

takže výsledek mého snažení je zde:


svou "perlin-noise" fasádu umisťuji jako plášť ..tzn ne na celou budovu..protože pouhá kostkka je pro dnešní architekturu zdá se nudná.. zvýrazňuji sloupy mezi vchody a tím ještě více umocňuji symetrii budovy a navazuji kontakt s minulostí..samotný plášť je pak skulpturou modernity a lehkosti...

a pokud by to z celého vyjádření nebylo jasné..:
    Jsem zmatený z toho, jak má vypadat moderní divadlo. Za celou dobu, kdy pracuji na divadle se mi podařilo ukořistit 2 konzultace a 2 prezentace.
    Během nichž jsem pochopil akorát toto: ten kdo dřív přijde ten dřív mele, pomáhá se v dnešní době pouze silnějším a "více ukřičeným", a že v chaosu (snad díky distanční formě výuky) se neocitl snad jen atelier Mirko Bauma.
    Také jsem pochopil, že kdo v druhém ročníku nerozumí architektuře stejně jako doktorandi (hah....oxymorónek) tak nemá nárok na to něco prezentovat.
.
.
.
.
.
    Tak a teď trochu vážně. Nevím jak mám jako student architektury 2. ročníku prezentovat skvělé výkony, když se svými znalostmi nedokážu ani posoudit zda je cizí stavba pěkná či ne. Nemyslím si, že lze po semestru výuky architektonické kompozice spolehlivě rozpoznat manýry moderní architektury, natož zhodnotit zda mají v té či oné stavbě své opodstatnění.
    O to více mě mrzí, že v atelieru, který je v současné době vedle výtvarné tvorby jediným estetickým předmětem, který se nezaměřuje čistě na technickou či funkční stránku budov, se nevyučuje "jak se dívat na architekturu", tak jak tomu bylo napčíklad v ZANu.
    Ještě jednou vás tedy žádám o pomoc mí milí čtenáři: jak poznat, zde je divadlo skutečně divadlem, ne o to jak poznat zda si mám klást otázku zda je divadlo divadlem...Tuto otázku by si měl každý klást vždy a to nejen u divadla. Jak rozlišovat architekturu hodnou mojí pozornosti a tu které je třeba se oblouukem vyhnout.



Komentáře

  1. Včera jste bohužel na konzultaci nedorazil, ale stále Vás rádi uvidíme ve čtvrtek na TEAMS.
    Posílám emailem obrázek, co mi připomněl skicu fasády, co jste si dal na blog. Berte to jako volnou inspiraci, jak lze pracovat s "kostkou" aby zároveň měla jasnou orientaci ke vstupu, byť fasáda je amorfní. JM

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky