Pokus o urbanistickou studii

             aka FUN CITY

Pokochejte se pohledem na celé schéma...

Zábavní centrum ve středu města, které stahuje veškerý nežádoucí ruch ze zbytku města, taktéž svou velikostí může případně působit jako "Pražské Las Vegas".

Počítám se situací, kdy za 30 letuž nebude vyhnutí, než stavět nová města, města s vysokou hustotou obyvatel, která pokryjí poptávku po bydlení a zároveň nabídnou toto cenově dostupné všem. Počítám tak s +20 tis. obyvateli.

   Vévodí mu 6 ostrovů, které reagují na základní radiální schéma města. Ne však prvoplánově. Přístupové cesty na souostroví, přes velké ostrovy, jsou umístěny co nejále od severní a jižní hlavní ulice (propojující město s dálnicí).
   Nejzajimavější funkce se vždy nachází blíže středu a podněcují tak cestu po ostrově, ale k tomu až později.
   ( Výškové budovy voleny náhodně v řádu 50-80m výšky ( ca 20 podlaží). )
   ( pláž - hlavní kanály - pás vody kolem ostrovů -> 50m ; malé kanály -> 20m )
   Ve středu vodní prostor o průměru 200m pro vodní sporty a akce...

 
  Každý ostrov obklopuje "pás" zeleně - klasický parkový typ. Ten má za cíl, schovat rušný život ostrova před pohledy z pláže, ostatních ostrovů a přilehlých výškových budov.


  Také poprvé můžeme vidět ideové řešení "plovoucího" či "stojícího" ostrova inspirovaného Pierem 55 od studia Heatherwick. Přesné konstrukční řešení plánuji řešit v části "konstrukce s ohledem na samotnou konstrukci budov.

  Výkres veřejného prostoru ukazuje, že na každém ostrově dominuje víceméně centrální náměstí, různé v tvaru, aby se častý i nový návštěvník lépe orientoval.

  Na severním ostrově navíc přidávám jedno menší náměstí u jižniho konce, jelikož předpokládám výstavbu sportovního stadionu a s tím spojené komlikace.

  U středu souostroví lávky pro snazší pohyb po ostrovech. (a splnění docházkové vzdálenosti 500m)








Hlavní dopravu na ostrově předpokládám v podobě sportovních pomůcek - kola, brusle, skateboardy, longboardy ...
Proto tato síť dedikovaných (nejen)cyklotras.







Obecně uliční profil mých ostrovů nabývá tří charakterů:


  


Centrální třída, sloužící především ke zrychlenému a bezproblémovému pohybu do středu ostrova.
šíře 16m, cyklopruh 4m






Vedlejší ulice, sloužící spíše k přepravě, ale ne tak mnoho využívaná.

šíře 10m, cyklopruh 4m




 Vedlejší ulice, která je téměř nevyužívaná a může přispět k rozšíření plochy zeleně na ostrově a přispět tak k celkové pohodě.

Zde nabývá na důležitosti řešení zelenopruhu, tak aby byl snadno zaměnitelný z plochy trávníku za cyklotrasu a naopak a ulice se mohly měnit dle aktuálních požadavků občanů po přepravě.
 

Samostatnou kategorií jsou pak 5m široká promenádní nábřeží.








   Při dedikování fukcí jsem se rozhodl použít mě sympatický způsob přidělování parcel, který v současnosti testují v Paříži. (Parcela je přidělena investorovi zadarmo, avšak jen a pouze přidělena, pokud splňuje podmínky na program daného místa a jeho program je v konkurenci ostatních nejlepší.)
   Analogicky aplikuji na pronájem předem postavených budov, které budou připravené na svůj účel a pouze budou čekat na designerský dotek svého budoucího provozovatele.
Ostrovy jsem tedy zonoval následovně (modul 25m):
Zelená - sportoviště
Červená - casino
Oranžová - ubytovací zařízení
Tmavě modrá - stravovací zařízení
Světle modrá - bary / kluby 
Tmavě hnědá - obchody
Světle hnědá - zábavní podniky
Bílá - divadlo
Černá - hudební stage / amfiteatr

Předem rozdělené plánování funkcí a jejich mixování má za cíl zmírnit vytváření sociálních bublin a ideálně ho úplně eliminovat.


Z města ostrovů a mostů zdraví

MD







 







Komentáře

Oblíbené příspěvky